tirsdag 28. september 2010

Og hvordan gikk det med 2009-årgangen?

Det gikk dårlig med 2009-årgangen. Jeg hadde egentlig ikke tru'a, fordi det var en liten mengde, og at karakteren på druene manglet syrlighet. Derfor så gjorde jeg egentlig ingenting med vinen før jeg helte den ut i august i år. Det jeg skulle gjort var å snu satsen litt fra tid til annen, tatt ut bunnfallet, klarnet vinen med klarningsvæske, og helt over på flaske.

Det jeg fikk var:
Grumsete og illeluktende væske. Det smakte verre enn det luktet;"gjær-extreme", og jeg brakk meg faktisk. Forsåvidt ikke overraskende, men det jeg fikk til var riktig alkohol-prosent! Nemlig 13 %!
Så da traff jeg rett med sukkermengden!

For 2010-årgangen til Chatau Hellerud så satser jeg HARDT! Følg med videre!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar